تهران، ساختمان پانامال

خیابان آزادی

شنبه تا چهارشنبه 9:00 - 17:00

خرید بهترین تشک بیمارستانی

تشک بیمارستانی یکی از مهم ترین منسوجات بیمارستانی می‌باشد، زیرا بیماران تمام مدت بستری خود را برروی تخت بیمارستانی بستری هستند و باید بهترین تشک بیمارستانی که با ملحفه بیمارستانی کاور شده‌ را برای آن‌ها فراهم کرد. در این مطلب درباره خرید بهترین تشک بیمارستانی و انواع تشک بیمارستانی می‌پردازیم.

تشک‌های بیمارستانی چند نوع هستند؟

از انواع تشک‌های بیمارستانی مناسب برای بیماران به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

  1. تشک‌های فنری: درون این تشک از فنرهای فلزی استفاده شده است. تعداد فنرها به طور یکسان در کل تشک قرار می‌گیرد تا همه قسمت‌های تشک بتواند بدن فرد را به درستی نگه‌دارد و بدن دچار انحناء در ناحیه کمر نشود. این نوع تشک برای افرادی است که بر روی شکم می‌خوابند. همچنین این نوع تشک هوا را به خوبی از خود عبور می‌دهند و موجب خنکی سطح و آسایش فردی می‌شوند که روی آن خوابیده است. همچنین این نوع تشک قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد.

تشک بیمارستانی

  1. تشک مموری فوم: این نوع تشک، جدیدترین و پرفروش ترین تشک‌های بازار می‌باشد. همچنین این نوع تشک را پزشکان و متخصصان بیشتر از هر تشک دیگری توصیه می‌کنند. همچنین در تولید این تشک از چند لایه فوم استفاده می‌شود که می‌تواند فرم و شکل بدن را به خوبی حفظ کند و جلوی انحناء بدن، به‌ خصوص در قسمت کمر را بگیرد. دوام این نوع تشک بسیار بالا می‌باشد. همچنین استفاده از مموری فوم در تولید این نوع تشک، نیاز را به جابجا و سر و ته کردن تشک حذف کرده است.
  2. تشک مواج سلولی: درون این تشک‌ها حفره‌های حاوی هوا وجود دارد که این حفره‌ها با تغییر حالت بدن و فشار موجود، با پر و خالی شدن از هوا، نقاط فشار بدن را در حالت مناسبی قرار می‌دهد. به این وضعیت موج‌درمانی می‌گویند. تشک مواج به وسیله دو کانال مجزا فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن جابه‌جا می‌کند و بدینوسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می‌کند. این نوع تشک مناسب بیمارانی است که مجبور به استراحت طولانی‌مدت در رختخواب هستند و در معرض زخم بستر قرار دارند. درواقع این نوع تشک از ابتلا به زخم بستر پیشگیری می‌کند. همچنین با ویژگی موج‌درمانی این تشک، سیستم جریان خون بیمار و وضعیت پوست او بهبود پیدا می‌کند.
  3. تشک بادی: این نوع تشک از هوا پر شده است و طوری است که جلوی نشت هوا را می‌گیرد. این نوع تشک مانند تشک مواج سلولی جلوی نقاط فشار روی بدن بیمار را می‌گیرد و هوا در آن به آرامی جریان دارد. پارچه ای که در این نوع تشک به کار رفته است بخار را جذب کرده و از رطوبت اضافی می‌کاهد. بنابراین فرآیند درمان جراحت‌ها و زخم‌های بیماران را سرعت می‌دهد. همچنین این تشک برای افرادی که تحرک ندارند و تعریق شدیدی دارند، بسیار مناسب است.

تشک بادی

نکاتی که در هنگام خرید بهترین تشک بیمارستانی باید رعایت شود

در هنگام خرید بهترین تشک بیمارستانی باید نکاتی را رعایت کرد. این نکات عبارتند از:

  • عملکرد و مزایای ویژه را در نظر بگیرید: یک تشک استاندارد معمولی را نمی‌توان روی تخت‌های قابل تنظیم، مانند آنچه که در بیمارستان‌ها وجود دارد، قرار داد. زیرا قابلیت تا شدن مانند تخت را ندارد. بنابراین هنگام خرید تشک مخصوص بیماران باید نوعی را خریداری کنید که مانند تخت بیمارستانی، قابلیت خم و تا شدن داشته باشد. همچنین به دلیل اینکه برخی از بیماران مجبور به استراحت طولانی‌مدت هستند، باید به ضخامت مناسب تشک‌ها هم توجه نمود. در واقع تشک باید آنقدر نازک باشد که بتواند خم و تا شود و در عین حال آنقدر ضخیم باشد که فرم بدن بیمار را به خوبی حفظ نماید.
  • تحمل وزن آن چقدر است: تشک‌های فنری معمولا تا 114 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند. اما تحمل وزن تشک‌های فوم‌دار، 125 تا 180 کیلوگرم است. برخی از تشک‌هایی که مخصوص افراد سنگین‌وزن است، طوری تولید می‌شوند که وزن‌های بیش از 180 کیلوگرم را هم تحمل کنند.
  • قیمت و مواد بکار رفته در آن: تشک‌ بیمارستانی و مخصوص بیماران، از نوع فنردار یا فوم‌دار هستند. نوع فنردار آن ارزان قیمت است. البته تشک‌های فوم‌دار هم خیلی گران نیستند و از آنجایی‌که عملکردی بهتر از تشک‌های فنردار دارند، متخصصان خرید این نوع تشک را برای بیماران توصیه می‌کنند. گران‌ترین نوع تشک هم تشک مواج است که برای آسایش بیماران، بهترین نوع تشک به حساب می‌آید.
  • اندازه تشک: بیشتر تشک‌های مخصوص تخت‌های بیمارستانی، حدود 200 سانتی‌متر طول و 90 سانتی‌متر عرض دارند. اما تشک‌های بزرگتر از این هم وجود دارد. قبل از خرید تشک باید اندازه‌های تخت‌ بیمار را بدانید و سپس تشک مناسب تخت بیمارستانی را خریداری کنید.

تشک بیمارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *